Világszint

2021.09.09, 21:17 Kajak-kenu
Szeptember elején bizonyították az ASE kajak-kenusai, hogy világszínvonalat képviselnek: az ifi, U23-as világbajnokságon egy-egy első, harmadik, ötödik és két negyedik helyet gyűjtöttek sportolóink!

A portugáliai Montemor-O-Velhoban az U23-as korosztályban Pupp Noémi, Vajda Bence, Kollár Kristóf, Hodován Dávid, ifiben pedig Juhász István ölthette magára a címeres mezt paksiként! Hosszú névsor, és az eredmények magukért beszélnek:

• Pupp Noémiék kajak négyese egy hajóval győzött és lett világbajnok;
  • Kollár Kristóf és Hodován Dávid kenu négyesben lett a korosztályában a világ harmadik legjobbja;
  • Vajda Bence a bombaerős kajak egyesben, a még serdülőkorú Juhász István kenu négyesben lett negyedik;
  • Kollár Kristóf a következő olimpián már szereplő 500 kenupárosban lett ötödik (1,84 mpvel az első hajótól lemaradva…) a dunaújvárosi Slihoczki Ádámmal.

Voltak hullámvölgyek és hullámhegyek, repülőúton eltört lapát, végigküzdött hónapok, de az eredmények és a főszereplők beszámolói alapján nem volt hiábavaló!

Pupp Noémi

Nagyon örülök, hogy tudtunk nyerni a lányokkal. Egyrészt, szerettem volna jó érzésekkel zárni az utolsó U23-as versenyemet, másrészt pedig az év eleje nem úgy sikerült, ahogy azt terveztem. Igaz, hogy nem indult zökkenőmentesen a négyes felkészülés, fokozatosan lett jobb és jobb, de egy-két jó résztáv után már úgy gondoltam, lehetetlen, hogy lassúak legyünk, hiszen mind a négyen 1:50 alatt kajakoztunk a válogatón. Az előfutam után pedig már éreztem, hogy meglehet, de azt, hogy egy hajóval leszünk a többiek előtt, azt nem. Nagyon boldog vagyok, mert szerintem a négyes az egyik legnehezebb műfaj ebben a sportban. Szeretném aktívan eltölteni a következő pár hét pihenőt, hogy aztán újra belevethessem magam a munkába. Elfáradtam ebben az évben mentálisan is, de nagyon motivált vagyok, amit májusban még nem gondoltam volna. Köszönöm a családomnak, hogy mindig mellettem állnak és ezzel megkönnyítik a felkészülést; az edzőimnek, Csipes Ferencnek és Kiss Istvánnak a felkészülést és a tanácsokat; az ASE-nak, hogy olyan hátteret biztosít nekünk, amilyet az országban máshol nem kaphatnánk. Külön köszönet, Bedinek (Bedecs Ferenc), akit bármivel hívok fel, azonnal intézkedik. Köszönöm az UTE-s lányoknak és edzőjüknek, Andinak (Samu Andi), hogy beállhattam hozzájuk és befogadtak ezen a nyáron. Sajnos az idén nem állt rendelkezésünkre plusz bemelegítő hajó Portugáliában, így szeretném még megköszönni Sárinak (Fojt Sára), hogy bármikor használhattam a hajóját. Sok szereplős csapatmunka. Köszönöm!

Vajda Bence

Kemény verseny volt, három nagyon erős pályát kellett mennem. Az időjárás nem volt ideális a középfutamban, a megszokott időnél 17 másodperccel ment a mezőny rosszabb időt a szembe szél miatt. A döntőbe sikerült megvalósítani, amit elterveztem. A verseny előtt nem gondoltam volna, hogy negyedik leszek, abban sem voltam biztos, hogy sikerül az A döntőbe kerülni. Nagyon közel volt a harmadik, de elégedett vagyok, hiszen nem hiányzott a mezőnyből senki és több olimpikon is részt vett a versenyen, akik közül sikerült is párat megelőzni.

Kollár Kristóf

Az 500 páros előfutama másodikak lettünk, tehát egyenes ágon bekerültünk a döntőbe. Éreztük Ádámmal, hogy ha tudunk menni egy jó pályát a döntőben, akkor ott lehetünk a dobogóért folyó harcban. Ez így is volt, nagyon kemény pályát eveztünk, elégedettek vagyunk vele, az viszont, hogy kevesebb, mint 5 tizeddel csúsztunk le a dobogóról, mindkettőnket nagyon bosszantotta. A négyes döntőre már teljesen nyugodtan tudtam odaállni, nem volt semmilyen elvárásom, csak annyi, hogy kiadjunk mindent, ami bennünk maradt. Ez sikerült, nagyon örültem a harmadik helynek, jó zárást adott ez a futam a hétvégének.

Hodován Dávid

Erős mezőny gyűlt össze Portugáliában, jó kis erőpróba volt mennyit sikerült fejlődni és beleerősödni az U23-as mezőnybe. Ha valaki azt mondta volna, hogy kijutunk az Eb-re és vb-re idén másodéves U23-asként, azt is aláírtam volna. Az Eb után volt bennem hiányérzet, hogy nem tudtunk érmet szerezni, de ez a világbajnokság most kárpótolt a sok fáradtságért, kemény munkáért, mert nekem ehhez most extrán rögös út vezetett- kezdve az országos bajnokságoktól a vb-táborban való válogatókon át a lapáttörésig (a vb-re való repülőúton tört el a lapát) sok minden történt idén. Nagyon örülök ennek a világbajnoki bronzéremnek, idénre elégedett vagyok, de a továbbiakban szeretnék előre lépni egyesben és párosban is. Négyesben egyébként nem tudtunk sokat gyakorolni, együtt evezni, de ebből kihoztuk a maximumot. Egy bónusz még van a szezon végére, hiszen indulunk Dániában a felnőtt világbajnokságon, ez lesz az első felnőtt síkvízi versenyem, remélem elérünk ott is egy jó eredményt, megteszünk érte mindent. Utána viszont már jól fog esni és jót fog tenni egy kis pihenő.

Juhász István

Már júliusban tudtuk Gerivel (Lugosi Gergely), hogy benne leszünk a világbajnokságon a négyesben, mert az összes idei ifiversenyen másodikak voltunk. Sokat jártunk Csepelre gyakorolni, és augusztusban volt egy két és fél hetes edzőtábor, ahol a négyesen volt a hangsúly. Szerdán értünk Portugáliába, a futamunk hétfőn volt- addig nézegettük a többi futamot, edzettünk még kicsit. Izgultunk mind a négyen, hogy mit tudunk menni: beálltunk a rajtvonalra, és lement a rajtgép. Én végig csak a jobb oldalunkon lévő németeket és lengyeleket láttam, előttük voltunk, az utolsó 200 méteren próbáltunk egyet indítani, de itt már az életünkért küzdöttünk. Beértünk, láttam, hogy a bal oldalunkon kb hárman vannak előttünk. A lapát az már majdnem kiesett a kezemből. Mentünk mérlegelni, jött a hivatalos eredmény, negyedikek lettünk. Még fel sem fogtuk nagyon, de a cél, hogy mindent kiadjunk magunkból, sikerült. Jó lett volna harmadiknak becsúszni, de így legalább éhesek maradunk. Visszanéztük a futamot, az utolsó 100 méteren előztek meg a románok,itt úszott el a bronz: nem baj, serdülőként elfogadom ezt az eredményt. Köszönjük a felkészítést Bedecs Ferencnek és Foltán Lászlónak.

Ifjúsági és U23-as Világbajnokság

Montemor-O-Velho, Portugália

2021. szeptember 3-6.

C-2 Férfi U23 500 m Döntő A

5.Kollár Kristóf (ASE), Slihoczki Ádám (Dunaújvárosi Központi SE)

K-1 Férfi U23 500 m Döntő A

4.Vajda Bence

K-4 Női U23 500 m Döntő A

1.Pupp Noémi (ASE), Gazsó Alida (KSI), Kőhalmi Emese (KSI), Rendessy Eszter (UTE)

C-4 Férfi U23 500 m Döntő A

3.Hodován Dávid, Kollár Kristóf (ASE), Slihoczki Ádám (DKSE), Kocsis Ádám (Szegedi VSE)

C-4 Férfi Ifjúsági 500 m Döntő A

4.Juhász István (ASE), Lugosi Gergely (Merkapt-Mekler László SE), Szilágyi Balázs (Szegedi VSE), Uhrin Dávid (Lágymányosi Spari)

ADÓ 1%bezár

Támogassa adója 1 százalékával az Atomerőmű Sportegyesület fiataljait!